Találatok: 1 - 1 (1 összesen)

Téma: AC Legends Bajnokság - Versenyszabályzat

  1. #1
    Pfennig Kristóf Adminisztrátor Kettel logója
    Csatlakozott
    2011. 06. 21.
    Város
    Vancouver
    Üzenetek
    5.380

    Post AC Legends Bajnokság - Versenyszabályzat

    1. Nevezési és indulási feltételek

    1.1 A futamok az Assetto Corsa legfrissebb hivatalos verziójával kerülnek megrendezésre. Ezen felül csak olyan patch-ek és kiegészítések engedélyezettek, amelyek nincsenek hatással az autók teljesítményére, és menettulajdonságaira.

    1.2 A versenyeket "Pro" módban rendezzük, az időjárás száraz, az összes zászló szabály érvényben van. A szerveren csak az engedélyezett segítségek használhatók. A versenyzők számára kormány használata kötelező.

    1.3 A bajnokságon csak szervertagok vehetnek részt.

    1.4 Mindenkinek a valódi, teljes nevével kell versenyeznie. Beállítási segítség a névbeállításról.

    1.5 A bajnokságban a futamokra az indulási jog megszerzése, illetve a nevezés a Prekvalifikáción keresztül történik. A prekvalifikációs szerveren futott leggyorsabb (érvényes) köridők kerülnek elmentésre. A nevezési határidőt a prekvalifikációs oldal mutatja. Minden egyes futamra külön kell nevezni. Az adott futamon csak az érvényes nevezéssel rendelkező pilóták vehetnek részt.

    1.6 A versenyszerverek maximális létszáma az aktuális pálya adottságaitól függ (használható boxok száma), de legfeljebb 32 fő. Amennyiben a futamra ennél több versenyző nevez, akkor a bajnoki futam két, vagy több szerveren (#A, #B, #C) kerül lebonyolításra. Az elosztás a prekvalifikációs rendszerben elért időeredmények alapján történik, az alábbi képlet figyelembevételével: kalkulátort.
    A pontos szerver beosztás mindig az aktuális futam topikjában kerül kihirdetésre a futam kezdete előtt.

    1.7 Azon pilóták, akik neveztek, de nem indulnak a futamon, büntetésben részesülhetnek.

    1.8 A versenyzői etikettet mind az online versenyeken (chat-en, discord-on), de a fórumban is kéretik betartani. Kerüljtétek a másik sértegetését, rágalmazását. Kulturáltan tárgyaljátok meg a vitás eseteket. A szervezők felszólítás nélkül törölhetik az ilyen hozzászólásokat, kizárhatják a renitens felhasználót.

    1.9 A versenyen való elindulással elismered, hogy jelen szabályzattal tisztában vagy.


    2. A Bajnokság és a futamok lebonyolítása

    2.1 A bajnokság versenyeinek helyszínét, időpontját, versenytávját a versenynaptár tartalmazza. További részleteket (pl.: szerverbeállítások, érvényes büntetések, törés mértéke, stb.) a hivatalos versenykiírás tartalmaz, melyet a Versenyigazgatóság minden futamhoz közzétesz a fórumon.

    2.2 Időmérő
    Az időmérő első 10 másodpercében tilos kihajtani a pályára (bug). Az időmérőn tilos bármilyen mértékben zavarni, feltartani a mögötted gyors körön érkezőket, ha Te magad nem vagy gyors körön.

    2.3 Verseny
    A versenyek dupla futamos formában kerülnek megrendezésre (2*30 perc), illetve tartalmaz 1db 1órás futamot is. A dupla futam első 10 helyezettje a második futamon fordított sorrendben rajtol. Rajtok típusa állórajt.
    A versenyek alatt az ESC használata után tilos visszatérni a pályára.

    2.4 Boxkiállások
    A dupla futamokon a boxkiállás nem kötelező, azonban az 1 órás futamon igen!
    A boxutcában a sebességkorlátozás betartását a program kezeli.
    A boxkiállás nem köthető össze a Boxutca Áthajtásos Büntetés letöltésével.

    2.5 Verseny újraindítása, elhalasztása, törlése
    Amennyiben adott futam valamilyen oknál fogva nem rajtol el az időmérő edzés kezdete után 1.5 órával, avagy ha a futamon elrajtoló mezőny több mint fele elveszti kapcsolatát a szerverrel a versenytáv 90%-nak teljesítése előtt, a versenyigazgatóság újraindítja, vagy későbbi időpontban rendezi meg, vagy törli a versenyt. Ha a versenytáv 90%-nak teljesítése után a futamon elrajtoló mezőny több mint fele elveszti kapcsolatát a szerverrel, az utolsó teljesített körben érvényes sorrend a futam végeredménye.


    3. Használható autók

    3.1 Autóválasztás
    A bajnokságban minden autó egyszer használható. Amennyiben valaki már előzőleg használt autóval áll rajthoz, az ott elért eredményét diszkvalifikáljuk, mely nem számít dobós futamnak!

    Választható autók:

    • BMW CSL 3.0
    • Detomaso Pantera Gr4
    • Ferrari 365GTB S3
    • Ford Capri RS3100
    • Nissan GT-R 2000
    • Porsche 911 RSR 74
    • Shelby Daytona


    http://www.gtr-masters.hu/cars/ac/acl

    3.2 Csapatok
    Csapatverseny van. A csapatok 2-3 fősek lehetnek.

    3.3 Skinhasználat
    Nincs lehetőség saját skin használatára.

    3.4 Balance of Performance (BoP)
    A bajnokságban nem használunk BoP rendszert.


    4. Pontrendszer

    4.1 A bajnokság egyéni és csapat bajnoki címért folyik. Az egyéni bajnokságban 7 versenynapból csak a 5 legjobb eredmény számít a pontversenybe. 3 fős csapat esetén, a futamon a 2 eredményesebb pilóta eredménye számít bele a csapat-pontversenybe.

    4.2 Pontozás: http://www.gtr-masters.hu/points/13

    4.3 A 4.2-ben foglalt pontszámok "versenyhétvégére" vonatkoznak, duplafutamok esetén futamonként a fele pontszám szerezhető.

    4.4 A verseny végén azon pilóták értékelhetők, akik a versenytáv minimum 90%-át teljesítették.

    4.5 Adott bajnoki futamon a "B" futam sorrendje az "A" futam utolsó értékelhető - versenytáv 90%-át teljesítő - pilótája utáni sorrendet határozza meg a végső helyezések, és így a megszerzett pontok tekintetében.


    5. Versenyzői magatartás a versenyeken


    • Légy tekintettel arra, hogy az interneten vagy, és bizonyos szituációkat az ellenfeleid másképp látnak mint Te. Ne csinálj kiszámíthatatlan manővereket! Használd az agyadat, a füledet és a tükreidet.
    • Előzés: Ne légy türelmetlen! Ha a saját autód épségét veszélyezteted az a Te bajod. Amennyiben másokat is veszélyeztetsz, akkor már büntetésre is számíthatsz. A felelősség 90%-a mindig az előzni kívánó versenyző kezében van. Ha féktávon kívánsz előzni, használj az előtted haladótól eltérő ívet! Ha elfékezed magad, és kilököd a pályáról Téged terhel a felelősség.
    • Védekezés: Ha úgy érzed vagy olyan gyors, mint a mögötted lévő, nyugodtan küzdj meg vele. Amit szigorúan tilos: idióta vonalvezetést használni, cikázni a másik előtt, blokkolni, "bezárni az ajtót", leszorítani az útról. A kanyar előtt el kell döntened melyik ívet választod, a belsőt vagy a külsőt és utána ott is kell, hogy maradj. Féktávon veszélyes irányváltoztatás szigorúan tilos! Ezen szabályok figyelmen kívül hagyása baleset esetén szigorított büntetést von maga után. Ha a másik ügyesebb és később fékez, sőt mi több hamarabb éri el a kanyar bejáratát akkor fogadd el hogy vesztettél. A következő kanyarban Neked lesz lehetőséged előzésre.
    • Lekörözés: a lekörözendő versenyző igyekezzen minél hamarabb elengedni a mögötte jövőt. Indokolatlan feltartás tilos. A kék zászló lengetésekor a lekörözött igyekezzen ésszerűen csökkenteni versenytempóját (lehetőleg fékezés nélkül), megtartva kanyarodási / haladási vonalait, így a hátulról érkező gyorsan eldöntheti, hogy honnan és mikor akarja/tudja megelőzni. A legtöbb probléma ilyen esetben az elöl haladó váratlan reakcióiból származik. Ha a lekörözendő pilóta lemegy az ideális ívről, és úgy engedi el az érkező leköröző pilótatársat, akkor ezt hirtelen manőver és fékezés nélkül a lehető legbiztonságosabban kell megtennie!
    • Pálya levágás: Minden esetben kötelező az autó legalább 1 pontjával a pálya szélét jelző fehér vonalon belül maradni. Szabadon óvható, ha valaki szabálytalanságot észlel a verseny, vagy a kvalifikáció során. Vágással szerzett jogtalan előnyt a lehető legrövidebb időn belül, kívűlről is egyértelműen érzékelhetően vissza kell adni. Ha valaki nem így jár el, illetve ha valaki egy futamon 3-nál többször is levágja a pályát, és ez bármilyen módon a VB tudomására jut, akkor büntetést von maga után!
    • Boxból történő kihajtáskor mindenki fokozottan használja a visszapillantó tükreit, boxlámpákat, a pályatérképet a gyors körön levő pilóták zavartalan elengedése, és a balesethelyzetek elkerülése érdekében. Kihajtáskor a boxutca kijáratát jelző meghosszabbított fehér/sárga vonal érintése, keresztezése tilos!
    • Kicsúszás után TILOS keresztben visszajönni a pályára. Először a kocsi felett az uralmat visszaszerezve, álljunk be az aszfaltcsíkkal párhuzamosan, majd innen a tükröket figyelve, óvatosan gyorsítva - a pálya mellett, ha szükséges - maximális biztonsággal térjen vissza! Ezen szabályok áthágása, vagy másik pilóta veszélyeztetése büntetéssel jár az eset súlyosságától függően!
    • Ha valakinek megsérül az autója, olyan módon hogy így az autó már nem uralható, akkor köteles rögtön elhagyni a pályát és kiállni a boxba, ha az autó nem javítható és nem tudja folytatni a versenyt, be kell fejeznie a futamot! Ha valaki sérült autóval még megpróbál eljutni a boxig vagy észleli, hogy esetleg nem lesz elég az üzemanyag, és lassabb tempóban tud csak eljutni a boxig vagy befejezni a versenyt, az rendkívül körültekintően autózzon. Ha kifejezetten lassan megy valaki, akkor a versenyvonaltól a lehető legtávolabb haladva, folyamatosan a hátulról jövő forgalmat figyelve vezessen, mert ha nagy a sebességkülönbség, szinte biztos, hogy balesettel végződik egy rossz manőver. Ilyen esetben mindig a sérült/lassabb autóval "vánszorgót" terheli a felelősség!
    • Időmérő edzésen ha valaki elrontja a gyors körét - akár úgy hogy picit hibázik, de már tudja, hogy addigi leggyorsabb idejét nem fogja tudni megdönteni - akkor köteles a mögötte érkező autók zökkenőmentes elhaladását biztosítani, aki ezt nem teszi meg, illetve feleslegesen feltart vagy szükségtelenül előzni próbál büntetést kap! Aki még nem gyakorolta be kellőképpen az adott pályát, az ezt a szabadedzésen tegye meg, az időmérő edzésre mindenki felkészülten érkezzen, hogy ne kelljen a többieknek mozgó akadályokat kerülgetni folyamatosan a pályán! Időmérőn a pilóta a legjobb körét ha vágással teljesíti, és ez a versenybíróság tudomására jut, akkor az büntetést von maga után!
    • Rossz connection, lag: Amennyiben valaki lagol, vagyis nem stabil az internet kapcsolata és így az autója "ugrál", ami által igen komoly balesetveszélyt jelent pilótatársai számára, a szervert el kell hagynia! Ilyen esetben a Versenybíróság utasítja a lagoló pilótát a szerver elhagyására. Ebben az esetben az időmérő kezdete után a lagoló pilóta adott futamra már nem térhet vissza! Segítségek.
    • CHAT: mivel a chat az autóban egyéni beállítások alapján látható vagy sem, az időmérő edzésen és a verseny alatt a chat nem tiltott, de lehetőleg minimális legyen. Minden versenyzőnek ajánlott időnként ellenőrizni a chatet, hogy értesüljön a versenyigazgatóság üzeneteiről, illetve a versenyzők által jelzett lag problémákról.
    • Szavazások: A szerveren bármilyen típusú szavazást csak a versenyigazgatóság jelen levő tagjai kezdeményezhetnek, ha bármely más pilóta szavazást kezdeményez az büntethető!
    • A program automatikusan büntet bizonyos szabálytalanságokat (rajtnál való kiugrás, pályalevágás, sebességtúllépés a boxutcában, forgalommal szemben haladás, Stop & Go le nem töltése, stb), melyeket Stop & Go-val, vagy a futamból való kizárássalhonorál. Ezen a játék által kirótt büntetéseket a VB csak is kizárólag abban az esetben bírálja felül, ha bizonyíthatóan egy BUG következménye. Ez vonatkozik a futam leintése után kiosztott büntetésekre is, a kockás zászló után is elfogadható módon kell haladni a pályán.


    Az 5. pontban leírt szabályok általános érvényűek, ezért nem terjedhetnek ki az összes lehetséges szituációra. A végső döntéseket minden esetbe a VB hozza meg az adott eset körültekintő mérlegelése után. A fentiekben nem részletezett, de a Fair Play és a szabályok szellemétől eltérő versenyzői magatartás az eset súlyosságától függően szintén büntetéssel sújtható.


    6. Büntetések, óvás

    6.1 A büntetéseket a Versenybíróság határozza meg az elmentett (szerver) replay alapján.

    6.2 A versenybíróság automatikusan csak az "A" szerver rajtjait, az első kanyarig bezárólag, nézi vissza, ezen felűl csak a versenyzők által megóvott, az óvás topikban szabályosan bejelentett eseteket vizsgálja meg, és köteles döntést hozni az adott szituációkban. Kirívó szabálytalanság esetén azonban óvás nélkül is vizsgálhat!

    6.3 Bejelentést bármely a futamon részt vett versenyző tehet a futam utáni 3. nap éjfélig. Óvni nem ciki, de az óvó felet sértegetni tilos.

    6.4 Versenybírósági tagot érintő incidens esetén az adott versenybíró nem vehet részt esetének elbírálásában.

    6.5 Lehetséges büntetések:


    • Versenybaleset - Nincs büntetés. Nem állapítható meg egyértelműen a felelős.
    • Figyelmeztetés - A szezon folyamán a versenybíróság bizonyos esetekben figyelmeztetéseket szab ki a versenyzőkre, melyek összeadódnak. Amennyiben egy versenyző a szezon folyamán 4 db figyelmeztetést gyűjt össze, ezeket kiváltva büntetésűl egy BUÁ-t kap.
    • Utolsó rajthely (URH) - A következő versenyen, vagy a következő verseny első futamán letöltendő, amelyen a versenyző megjelenik. A versenyző az időmérő edzésen nem vehet részt, érvényes köridővel nem rendelkezhet. Amennyiben a büntetésben levő versenyző mégis mégis kihajt a pályára, a büntetése letöltöttnek tekintett, de a futamról automatikusan diszkvalifikálja magát
    • Boxutca áthajtásos büntetés (BUÁ) - A következő futamon letöltendő, amelyen a versenyző megjelenik. Letöltése az adott futam 2-4 köre között kötelező. Dupla futam esetén BUÁ letöltése csak az első futamon lehetséges. A letöltés pontos szerver szerinti idejét futam után az AC Bajnokság - BUÁ letöltése topikban jelezni szükséges, a futam utáni 3. nap éjfélig. Bejelentés elmulasztása 1db figyelmeztetés. A boxkiállással összekötött BUÁ nem tekinthető letöltött büntetésnek. BUÁ büntetés le nem töltése esetén a versenyző a meglévő büntetése megtartása mellett diszkvalifikálja magát a futamról.
    • Diszkvalifikálás (DQ) adott futamról
    • Egy vagy több futamra szóló eltiltás
    • Kizárás a bajnokságból
    • A bajnokság végén a le nem töltött Boxutca áthajtásos büntetéseket a VB büntetőpontokra váltja, melyet a versenyző szezon során szerzett összesített pontjaiból levon. 1 db Boxutca áthajtásos büntetés = 32 büntetőpont.



    6.7 Vágások büntetése:


    • Időmérőn szabálytalan mért kör: Pályaelhagyás méretétől, előnyszerzés mértékétől függően 1-4 figyelmeztetés. Ha menet közben nem vagy biztos a futó köröd tisztaságában, inkább engedd el.
    • Futamon folyamatos vágás: Gyakoriság, előnyszerzés mértékétől függően 1-4 figyelmeztetés.
    • Közvetlenűl poziciót szerző, vagy poziciót megvédő pályaelhagyások súlyozva büntethetők.



    6.8 Bármely büntetési tétel kizárólag érvényes bajnoki futamon történő letöltése tekinthető elfogadottnak.

    6.9 Azon versenyzők, akik sorozatosan követnek el súlyosabb szabálytalanságokat, és ezáltal rendszeresen okoznak baleseteket, fokozatosan egyre súlyosbodó halmozott büntetésekre számíthatnak.


    Versenybíróság: Pfennig Kristóf, Nagy László, Vásárhelyi Csaba
    Versenyigazgatóság: Pfennig Kristóf, Nagy László, Vásárhelyi Csaba
    Utoljára módosította: Kettel; 2021. 09. 07. 16:51. Indoklás: linkek javitasa

Téma információ

Felhasználók akik böngészik a témát

Jelenleg 1 felhasználó böngészi ezt a témát. (0 tag és 1 vendég)

A téma címkéi

Közösségi könyvjelzők

Közösségi könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Mellékleteket nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •