Találatok: 1 - 10 (10 összesen)
  1. #1
    Barzo Laszlo Adminisztrátor
    Csatlakozott
    2006. 07. 18.
    Város
    Miskolc
    Üzenetek
    4.882

    ACCGT01 Tavasz Versenyszabályzat

    Versenyszabályzat.

    Assetto Corsa Competizione Bajnokság.



    1. Általános szabályok és részvételi feltételek.

    Fair Play! Minden versenyzőtől elvárt a maximálisan sportszerű viselkedés mind a versenypályán mind azon kívül!

    A bajnokságban az eredeti Assetto Corsa Competizione legfrissebb verziójának használata kötelező. Ezen felül csak olyan patch-ek engedélyezettek, amelyek nincsenek hatással az autók teljesítményére és menettulajdonságaira.

    A versenyzők számára kormány használata kötelező.

    A bajnokságban azok a pilóták indulhatnak, akik a jelentkezésüket leadták és azt a Versenyigazgatóság elfogadta.

    A bajnokságban csak szervertagok vehetnek részt. Részletek: Szerver tagság 2019-2020

    A versenyeket változó időjárással rendezzük, a mechanikai sérülések mértéke normál, gumikopás és üzemanyag fogyasztás mértéke normál.

    A bajnokság futamait a hivatalos verseny naptár tartalmazza. A futamok 30 perces időmérővel indulnak, amit a futam követ. A verseny végén azok a pilóták értékelhetők, akik a versenytáv 90%-át teljesítették.

    A verseny szerverekre csak jelszó beírásával lehet belépni, amelyet a Versenyigazgatóság a fórumban hirdet ki.
    A szerverre csatlakozás leírása és a jelszó: http://forum.gtr-masters.hu/showthread.php?6925
    A jelszó nem adható ki senkinek.

    Névhasználat: A GTR-Masters szerverein kötelező a teljes valódi név használata (nemzetközi formában, ékezetek nélkül).
    A beállításhoz a részletes leírást és segítség.: http://forum.gtr-masters.hu/showthre...haszn%C3%A1lat

    A versenyszerverek maximális létszáma 80 fő, amennyiben ezt a pálya lehetővé teszi. Maximum létszám feletti nevezés esetén a szerver elosztó kalkulátor határozza meg a szerverek felosztását, a prekvalifikációs sorrend alapján.

    2. Használható autók.

    http://www.gtr-masters.hu/cars/acc

    A bajnokságot minden versenyző köteles az első futamán kiválasztott autóval teljesíteni.
    Csapatokon belül a csapattagok kötelesek azonos típusú autóval indulni.

    3. Pontrendszer.

    A bajnokság egyéni és csapat bajnoki címért folyik.
    A csapatok két vagy háromfősek lehetnek, adott futamon a két legeredményesebb pilóta pontjai számítanak bele a csapatversenybe.
    Futamok pontozása.
    Duplafotamok esetén a pontok feleződnek.

    4. Futam.

    A futam repülő rajttal kezdődik. A felvezető kör előtt a képernyő tetején látható a felvezető kör kezdéséig hátralévő idő. A felvezető kör 3 szakaszra bomlik:
    - 1. Szakasz: Egysoros felvezető.
    Itt a versenyző kötelessége hogy a hud-on zöldben tartsa a kijelzőt. Amíg zöldben van, addig szabadon használhatja a pályát teljes terjedelmében, a többi autó mozgását figyelmen kívül hagyhatja. Ha az előtte haladó bármilyen okból lassít, nem kell lassítania, ha a HUD úgy marad zöldben hogy előz, akkor előznie kell. Tehát amíg zöld a HUD, lehet előzni és tetszés szerint melegíteni a féket és a gumit.
    - 2. Szakasz: Kétsoros felvezető.
    Itt a versenyző kötelessége hogy a hud-on zöldben tartsa a kijelzőt és elfoglalja a pályának a számára kijelölt felét. Ebben a szakaszban már tilos cikázni és nagy gáz - nagy fékkel melegíteni a féket és a gumit. Mindenki köteles a HUD-on meghatározott 60 KM/h-val egyenletesen haladni.
    - 3. Szakasz: Rajt.
    A HUD-on megjelenik a sebesség mérő ami 60Km/h felett pirosra vált. Ebben a szakaszban minden versenyző köteles 60Km/h-n tartani a sebességét, aki ezt nem teszi meg, óvható. Amit a VB elbírál és büntetést szabhat ki.

    A verseny a "green flag" (zöld zászló) jelzésre indul!

    A boxutcában mindig kötelező a pitlimiter használata, a sebességkorlátozás be nem tartása büntetést von maga után!

    Stop & Go büntetésnél tilos tankolni vagy kereket cserélni, amikor a pilótát értesítik a rádión keresztül a büntetésről 3 körön belül ki kell menni letölteni azt. Ha valaki nem tesz eleget büntetési kötelezettségének diszkvalifikálja magát a futamról!

    Amennyiben adott futam valamilyen oknál fogva nem rajtol el 22:00-ig a Versenyigazgatóság áthelyezi, vagy törli a versenyt a versenynaptárból.

    Az időmérő és a verseny session-ök kezdetétől, amíg az utolsó versenyző érvényes mért körön van, addig chat stop van érvényben.

    5. Versenyzői magatartás a versenyeken.

    Légy tekintettel arra, hogy az interneten vagy és bizonyos szituációkat az ellenfeleid másképp látnak mint te. Ne csinálj kiszámíthatatlan manővereket, gondolkodj mielőtt cselekszel!

    - Előzések: Ne légy türelmetlen! Ha a saját autód épségét veszélyezteted az a te bajod. Amennyiben másokat is veszélyeztetsz akkor már büntetésre is számíthatsz. A felelősség 99%-a mindig az előzni kívánó versenyző kezében van. Ha úgy érzed vagy olyan gyors mint a mögötted lévő, nyugodtan küzdj meg vele, természetesen szabályosan. Amit szigorúan tilos: idióta vonalvezetést használni, cikázni a másik előtt, blokkolni, "bezárni az ajtót". A kanyar előtt el kell döntened melyik ívet választod, a belsőt vagy a külsőt és utána ott is kell, hogy maradj. Ha a másik ügyesebb és később fékez, sőt mi több hamarabb éri el a kanyar bejáratát akkor fogadd el hogy vesztettél. A következő kanyarban neked lesz lehetőséged előzésre. A versenyek 1 órásak lesznek, tehát a türelem biztos, hogy meghozza majd a sikert.
    - Lekörözések: A lekörözendő versenyző igyekezzen minél hamarabb lenyelni a békát, azaz elengedni a mögötte jövőt, hiszen ha egy kör hátrányban van már nincs értelme versenyezni az őt lekörözővel, sőt ez büntetést von maga után! A kék zászló lengetésekor a lekörözött igyekezzen észszerűen csökkenteni versenytempóját (lehetőleg fékezés nélkül), megtartva kanyarodási / haladási vonalait, így a hátulról érkező gyorsan eldöntheti, hogy honnan és mikor akarja/tudja megelőzni. A legtöbb probléma ilyen esetben az elöl haladó váratlan reakcióiból származik.
    - Ha valakinek megsérül az autója, olyan módon hogy így az autó már nem uralható akkor köteles rögtön elhagyni a pályát és kiállni a boxba, ha az autó nem javítható és nem tudja folytatni a versenyt, be kell fejeznie a futamot! Ha valaki sérült autóval még megpróbál eljutni a boxig vagy észleli, hogy esetleg nem lesz elég a benzin, és lassabb tempóban tud csak eljutni a boxig vagy befejezni a versenyt, az rendkívül körültekintően autózzon. Ha kifejezetten lassan megy valaki, akkor a versenyvonaltól a lehető legtávolabb haladva, folyamatosan a hátulról jövő forgalmat figyelve vezessen, mert ha nagy a sebességkülönbség, szinte biztos, hogy balesettel végződik egy rossz manőver. Ilyen esetben mindig a sérült/lassabb autóval "vánszorgót" terheli a felelősség!
    - Rossz connection, lag: Ha valakinek rossz a kapcsolata a szerverhez, de az nem dobja ki a futamból, akkor majdnem biztosan lagolni fog a pilóta, ami kiszámíthatatlanná teszi körülötte lévők számára saját helyzetét. Ezért ebben az esetben a versenybíróság a helyszínen automatikusan megvonja a pilóta futamon való indulási jogát. A lagoló pilótának ezután már nincs joga újra visszacsatlakozni a szerverhez.
    - Boxból történő kihajtáskor edzés felvezető-körében, kerékcsere után, valamint kicsúszás utáni visszajövetelnél a pályára mindenki fokozottan használja a visszapillantó tükreit a gyors körön levő pilóták elengedése és a balesethelyzetek elkerülése érdekében. Kihajtáskor a boxutca kijáratát jelző meghosszabbított vonal érintése, keresztezése tilos!
    - Kicsúszás után TILOS keresztben visszajönni a pályára, mindenki először álljon be az aszfaltcsíkkal párhuzamosan, majd innen a tükreit figyelve, óvatosan gyorsítva - a pálya mellett, ha szükséges - maximális biztonsággal térjen vissza!

    Ezen szabályok áthágása büntetéssel jár, az eset súlyosságától függően!
    Időmérő edzésen ha valaki elrontja a gyors körét akkor köteles a mögötte érkező autók zökkenőmentes elhaladását biztosítani, aki ezt nem teszi meg illetve feleslegesen feltart vagy szükségtelenül előzni próbál büntetést kap! Aki még nem gyakorolta be kellőképpen az adott pályát az ezt a szabadedzésen tegye meg, az időmérő edzésre mindenki felkészülten érkezzen, hogy ne kelljen a többieknek mozgó akadályokat kerülgetni folyamatosan a pályán!

    Természetesen ezek a szabályok csak általános szituációkra érvényesek, a végső döntéseket a versenybíróság hozza az adott szituációnak megfelelően.
    A fentiekben nem részletezett, de a fair play és a szabályok szellemétől eltérő versenyzői magatartás az eset súlyosságától függő büntetéssel sújtható.
    A futamokra becsatlakozni az időmérő edzés végéig lehet, a versenyen már nem csatlakozhat új versenyző a szerverre.

    6. Büntetések.

    A büntetéseket a versenybíróság hozza az elmentett replay alapján. A versenybíróság a futam felvezető kör kezdetétől a T1-ig automatikusan vizsgálja a replay-t és bünteti a szabálytalanságokat, ezen kívül csak óvás alapján vizsgál, azonban kirívó szabálytalanság esetén óvás nélkül is vizsgálhat, és hoz döntést adott szituációban. Óvást bármely a futamon részt vett versenyző benyújthat a futam utáni második nap éjfélig a fórumon. Versenybírósági tagot érintő incidens esetén adott versenybíró nem vehet részt esetének elbírálásában.
    Lehetséges döntések:
    Versenybaleset (nincs büntetés)
    figyelmeztetés (egy futamon 2 figyelmeztetés gyüjthető)
    Felfüggesztett büntetés
    Idő-büntetés
    Pontlevonás
    Diszkvalifikáció
    Utolsó rajthely a következő versenyen (URH)
    Boxutcai rajt a következő versenyen (BR)
    Boxutcán történő áthajtás a következő versenyen (BUÁ)
    Stop & Go
    Egy vagy több futamra szóló eltiltás
    Kizárás a bajnokságból

    A versenybíróság kérheti az érintett versenyzőket, hogy nyilatkozzanak szerintük mi történt az adott versenyhelyzetben. A versenybíróság saját hatáskörében meghozza döntését (ez azt jelenti, hogy valaki rögtön súlyos büntetést is kaphat adott helyzetben) a verseny utáni 6. nap éjfélig, és a fórumon kihirdeti az adott futam hivatalos végeredményét és az esetleges büntetéseket.

    Adott büntetés a pilóta azon következő futamán teljesítendő, amelyen a pilóta megjelenik, tehát egy vagy több futam kihagyása nem jelenti automatikusan a büntetés letöltését.

    Utolsó rajthelynél vagy boxutcai rajtnál a versenyző az időmérő edzésen nem vehet részt. Boxutcai rajt esetén nem klikkelhet a "drive" gombra, meg kell várnia míg lejár a vissza számlálás és a szerver beteszi a box-ba.


    Versenyigazgatóság: Polgár Balázs, Barzó László
    Versenybíróság: Szűcs Tamás, Barzó László
    Utoljára módosította: barzo laszlo; 2020. 02. 11. 12:04.

  2. #2
    Zelfel Tamás Szervező Zelfel Tamás logója
    Csatlakozott
    2006. 11. 20.
    Város
    Szekszárd
    Üzenetek
    2.233
    Idézet Eredetileg barzo laszlo írta Hozzászólás megtekintése

    A versenyeket változó időjárással rendezzük, a mechanikai sérülések mértéke normál, gumikopás és üzemanyag fogyasztás mértéke normál.

    A bajnokság futamait a hivatalos verseny naptár tartalmazza. A futamok 45 perces időmérővel indulnak, amit a futam követ. A verseny végén azok a pilóták értékelhetők, akik a versenytáv 90%-át teljesítették.

    A futam repülő rajttal kezdődik. A felvezető kör előtt a képernyő tetején látható a rajtprocedúra kezdéséig hátralévő idő. Amikor ez az idő lejár, a pole pozícióban lévő versenyző köteles azonnal elindulni és ahol ez biztonságos, limiteren haladva vezetni a mezőnyt. A mögötte haladók szintén kötelesek limiteren haladni, kivéve ha a biztonság, vagy a formáció megtartása érdekében lassításra kényszerülnek. A felvezető kört egyvonalas formációban kell teljesíteni, másik autó mellé bemenni, a legkisebb mértékben sem lehet. A formáció megbontásának azt tekinti a VB ha egy autó több mint 3 autó távolságra lemarad a rajtsorrendben előtte lévőtől, vagy 4 kerékkel elhagyja a pályát. Egyszerre csak 1 autó indulhat el. Miután elment a mezőny a lefulladt, vagy rajtrácson maradt versenyző mögött 10 másodpercet várakozni kell, mielőtt megelőzhető.
    Felvezető körön, tilos a kormányt össze-vissza rángatva, nagy gáz, nagy fékkel melegíteni a féket és a gumit. Ha valaki balesetet okoz a felvezető körben, kiemelt büntetésre számíthat.

    • A változó időjárásban benne lesz a napszakváltozás is? Ugye nem csak nappal fogunk menni?
    • Szerintem felesleges lesz a 45 perc időmérő, főleg ha másfél órás futamok lesznek, elég sokára fogunk végezni nem?
    • én a fék melegítést engedném valahogy valamilyen formában, sok első kanyaros balesetet úsznánk meg. (mondom ezt én aki sikeresen összetört most az utolsó futamon két autót is a felvezetőn ), de valahogy jó lenne beszabályozni hogy lehessen.
    "Jobb lábam a gázon, a bal lábam a jobbon"

  3. #3
    Idézet Eredetileg Zelfel Tamás írta Hozzászólás megtekintése
    • Szerintem felesleges lesz a 45 perc időmérő, főleg ha másfél órás futamok lesznek, elég sokára fogunk végezni nem?
    +1
    http://forum.gtr-masters.hu/image.php?type=sigpic&userid=6437&dateline=1550251  778

  4. #4
    Idézet Eredetileg Zelfel Tamás írta Hozzászólás megtekintése
    • én a fék melegítést engedném valahogy valamilyen formában, sok első kanyaros balesetet úsznánk meg
    Elárulok egy titkot: hogyha a felvezetőn úgy mész végig full egyenletesen, hogy a bal lábadat folyamatosan egy picit a féken tartod, a rajtra üzemi hőmérsékletre melegíti a gumikat Ezt a hintázást tényleg el kéne felejteni.

  5. #5
    Barzo Laszlo Adminisztrátor
    Csatlakozott
    2006. 07. 18.
    Város
    Miskolc
    Üzenetek
    4.882
    Érvényét vesztette.
    Utoljára módosította: barzo laszlo; 2020. 02. 11. 12:56.

  6. #6
    Poszmik Gilbert Szervertag 2020
    Csatlakozott
    2014. 05. 23.
    Város
    Érd
    Üzenetek
    62
    Idézet Eredetileg Zelfel Tamás írta Hozzászólás megtekintése
    [/INDENT]
    • A változó időjárásban benne lesz a napszakváltozás is? Ugye nem csak nappal fogunk menni?
    • Szerintem felesleges lesz a 45 perc időmérő, főleg ha másfél órás futamok lesznek, elég sokára fogunk végezni nem?
    • én a fék melegítést engedném valahogy valamilyen formában, sok első kanyaros balesetet úsznánk meg. (mondom ezt én aki sikeresen összetört most az utolsó futamon két autót is a felvezetőn ), de valahogy jó lenne beszabályozni hogy lehessen.
    +1

    Annyi kiegészítéssel hogy sztem max 10 perc qualy bőven elég lenne, a versenyen lenne a lényeg és jó lenne ha nem 11ig tartanának a futamok. A Qualy egyáltalán nem tényező 90 perces futamon. ha váltott lesz és lesz sprint futam is ott lehet hoszabb a qual.

  7. #7
    Terhes Csaba Szervertag 2020
    Csatlakozott
    2014. 02. 20.
    Város
    Szeged Live For Speed
    Üzenetek
    237
    Tisztelt VI!

    Szeretném felvetni az egyszeri engedélyezett autócsere lehetőségét.
    Amennyiben érkezik egy komolyabb frissítés ami hátrányosan érinthet autókat így a bajnokság kimenetelét is befolyásolhatja.

  8. #8
    Barzo Laszlo Adminisztrátor
    Csatlakozott
    2006. 07. 18.
    Város
    Miskolc
    Üzenetek
    4.882
    Idézet Eredetileg T_Cs írta Hozzászólás megtekintése
    Tisztelt VI!

    Szeretném felvetni az egyszeri engedélyezett autócsere lehetőségét.
    Amennyiben érkezik egy komolyabb frissítés ami hátrányosan érinthet autókat így a bajnokság kimenetelét is befolyásolhatja.
    A teszt bajnokságban szabad autó választás volt, ott az volt a javaslat hogy legyen fix az autó. Jelenleg fix autós a bajnokság. A következőbajnokságban ez változhat ha van rá igény.

    Amennyiben érkezik olyan frissítés amiről úgy ítéljük hogy érdemben átalakítja az erőviszonyokat, ugyan úgy mint a 2019-es autók esetében, módosítjuk a szabályzatot.
    Jelenleg az addig megszerzett pontok elvesztése mellet, a VI egy alkalommal minden versenyzőnek hozzájárul az autócseréhez.
    Tehát taktikai autó cserére nincs lehetőség, aki úgy érzi hogy nagyon mellé választott az egyszer tud cserélni.

    A fizika nagyobb problémáit már szerintem orvosolták és ez eddig is az erőssége volt az acc-nek. Úgy hogy én remélem hogy nem kapunk több fizika update-et egyenlőre és Kunosék minden erővel nekiállnak használhatóvá tenni a programot. A legtöbb dolguk az itt lenne.

  9. #9
    Barzo Laszlo Adminisztrátor
    Csatlakozott
    2006. 07. 18.
    Város
    Miskolc
    Üzenetek
    4.882
    A vasárnap véglegesített szabályzatból kiemelnék néhány dolgot ami a tervezetben nem szerepelt.
    - A futamok 30 perces időmérővel indulnak.
    A szavazásnak megfelelően az időmérő edzések hossza 30 perc.
    - Duplafutamok esetén a pontok feleződnek.
    A két futamos versenyhétvégén, az egy futamon szerezhető pontok a ponttáblázatban kihirdetett pontok fele.
    - Az időmérő és a verseny session-ök kezdetétől, amíg az utolsó versenyző érvényes mért körön van, addig chat stop van érvényben.
    A fenti szabály formális. A chat stop megszegéséért nem fogunk büntetést kiszabni normál esetben, de mindenkit megkérünk hogy igyekezzen betartani.

    Verseny naptár:
    A váltott sprint futamok mindössze 3 szavazattal maradtak el, a VI döntése hogy a 9 futamból, kettő sprint futamként kerül lebonyolításra, amik 2x45 percesek lesznek. Ezek időpontja szerepel a versenynaptárban.
    A versenynaptárban nem olvasható le, így itt kerül kihirdetésre:
    2 napszakváltó futamot rendezünk:
    - "Naplemente" futamot Silverstone-ban rendezzük meg.
    - "Napfelkelte" futamot Barcelona-ban.

    - Éjszakai és fix esős futam nem lesz.

  10. #10
    Barzo Laszlo Adminisztrátor
    Csatlakozott
    2006. 07. 18.
    Város
    Miskolc
    Üzenetek
    4.882
    Szabály változtatás!

    Kedves versenyzők, a szabályzat felvezető körre vonatkozó pontja módosításra került.
    A gyakorló szerverünk a rajt procedúra gyakorlására van beállítva. Akár egyedül is be lehet gyakorolni rajta a szabályos felvezető kört. Az új felvezető kört könnyű szabályosan teljesíteni, ha már tudja mindenki hogy mire kell figyelnie. Minden versenyzőnek saját felelőssége hogy a futamra felkészülten érkezzen.

    A futam repülő rajttal kezdődik. A felvezető kör előtt a képernyő tetején látható a felvezető kör kezdéséig hátralévő idő. A felvezető kör 3 szakaszra bomlik:
    - 1. Szakasz: Egysoros felvezető.
    Itt a versenyző kötelessége hogy a hud-on zöldben tartsa a kijelzőt. Amíg zöldben van, addig szabadon használhatja a pályát teljes terjedelmében, a többi autó mozgását figyelmen kívül hagyhatja. Ha az előtte haladó bármilyen okból lassít, nem kell lassítania, ha a HUD úgy marad zöldben hogy előz, akkor előznie kell. Tehát amíg zöld a HUD, lehet előzni és tetszés szerint melegíteni a féket és a gumit.
    - 2. Szakasz: Kétsoros felvezető.
    Itt a versenyző kötelessége hogy a hud-on zöldben tartsa a kijelzőt és elfoglalja a pályának a számára kijelölt felét. Ebben a szakaszban már tilos cikázni és nagy gáz - nagy fékkel melegíteni a féket és a gumit. Mindenki köteles a HUD-on meghatározott 60 KM/h-val egyenletesen haladni.
    - 3. Szakasz: Rajt.
    A HUD-on megjelenik a sebesség mérő ami 60Km/h felett pirosra vált. Ebben a szakaszban minden versenyző köteles 60Km/h-n tartani a sebességét, aki ezt nem teszi meg, óvható. Amit a VB elbírál és büntetést szabhat ki.

Téma információ

Felhasználók akik böngészik a témát

Jelenleg 1 felhasználó böngészi ezt a témát. (0 tag és 1 vendég)

Közösségi könyvjelzők

Közösségi könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Mellékleteket nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •