Találatok: 1 - 19 (19 összesen)

Téma: GT Bajnokság - Versenyszabályzat

  1. #1
    Lányi Tamás Adminisztrátor
    Csatlakozott
    2013. 11. 07.
    Életkor
    38
    Üzenetek
    1.927

    Post GT Bajnokság - Versenyszabályzat

    1. Nevezési és indulási feltételek

    A futamok a Assetto Corsa és a Dream Pack 1, 2, 3, a Red Pack, Porsche Pack Vol3, valamint a Ready to Race DLC legfrissebb hivatalos verziójával kerülnek megrendezésre. Ezen felül csak olyan patch-ek és kiegészítések engedélyezettek, amelyek nincsenek hatással az autók teljesítményére és menettulajdonságaira.

    A versenyeket "Pro" módban rendezzük, az időjárás száraz, az összes zászló szabály érvényben van, a gumikopás mértéke 100%, az üzemanyag fogyasztás mértéke 70% és mechanikai sérülések mértéke 80%. A szerveren csak az engedélyezett segítségek használhatók. A versenyzők számára kormány használata kötelező.

    A bajnokságon csak szervertagok vehetnek részt, a tagságot itt lehet igényelni.

    Szerverre belépés: Assetto Corsa--> Drive --> Online --> GTR-Masters.hu szerver --> Join
    A szerverre belépni csak a szervertagok jelszavával lehet.
    A jelszó NEM ADHATÓ KI SENKINEK, kivéve a Versenyigazgatóság engedélyével.

    NÉVHASZNÁLAT:
    1. Játékos profil (Assetto Corsa-ban):
    A GTR-Masters szerverein kötelező a teljes valódi név használata (nemzetközi formában, ékezetek nélkül). Tehát mindenki készítsen egy olyan játékos profilt a Assetto Corsa-ban, amely a következő formában néz ki: „Keresztnév Vezetéknév”, azaz Sandor Kunszabo, Selmeci Krisztian, Szilard Szabo, stb... Ez az a név, amely megjelenik a szerveren, a játékban és játék közben az autó felett is feliratként. Aki nem megfelelő formátumú nevet használ, azt automatikusan ledobjuk a szerverről.

    2. Fórumban beállított név (GTR-Masters fórum):
    A GTR-Masters fórumában a regisztráció kötelező, a „Játékban használt név” mezőben (Fórum --> Vezérlőpult --> Profilod --> Adatok szerkesztése) szereplő névnek pedig pontosan meg kell egyeznie a Assetto Corsa-ban használt profilneveddel, ami a teljes valódi neved „Keresztnév Vezetéknév” formában. Ha ez a két név nem egyezik meg egymással, akkor a prekvalifikációs rendszer nem lesz képes beazonosítani téged, így érvénytelen lesz a nevezésed az egyes futamokra. Beállítási segítség itt: link

    PREKVALIFIKÁCIÓ:
    A bajnokságban a futamokra az indulási jog megszerzése, illetve a nevezés a Prekvalifikáción keresztül történik a Masters Rank App használatával. Minden egyes futamra külön-külön kell nevezni, azaz adott futamon csak csak azon a pilóták vehetnek részt, akik érvényes nevezést adnak le a meghatározott időpontig.

    A prekvalifikáció az előző futam utáni nap 0:00 órától az adott futam napján este 19:00-ig tart. A prekvalifikációs rendszer adott kategóriába tartozó bármelyik autóval, adott pilóta szerveren futott leggyorsabb köridejét elmenti, és automatikusan megjeleníti a prekvalifikációs sorrendben. Legkésőbb a futam előtt 1 órával minden pilótának neveznie kell a következő futamra azzal az autóval, amellyel részt vesz az adott bajnokságban. A nevezés 1 órával a futam előtt lezárul.

    A versenyszerverek maximális létszáma az aktuális pálya adottságaitól függ (használható boxok száma), de legfeljebb 30 fő. Amennyiben a futamra ennél több versenyző nevez, akkor a bajnoki futam két, vagy több szerveren (A-futam és B-futam illetve szükség esetén C-futam) kerül lebonyolításra. Ebben az esetben a szerverek minimális létszáma 10 főben van meghatározva. A szervezőség fenntartja a jogot a szerverek maximális résztevőszámának módosítására az aktuális pálya adottságai fényében (pl. fps problémák). Több szerver használata esetén a versenyzők elosztása az alábbiak szerint történik:
    A minimum létszám feletti versenyzők szerverek közti egyenlő elosztásához képest a magasabb szerverek másfélszeres arányban vannak előnyben részesítve.
    Ennek kiszámításához a szervezőség egy bárki számára elérhető kalkulátort használ.
    A pontos szerver beosztás mindig az aktuális futam topikjában kerül kihirdetésre a futam előtti órában.

    A versenyzők Prekvalifikációs rendszerben elért időeredményük alapján kerülnek az A, B és szükség esetén C szerverekre besorolásra.
    Az A-futamban az indulás joga 107%-hoz van kötve, azok a pilóták akik a prekvalifikációs 1. időhöz képest 107%-on kívül vannak, csak a B-futamon indulhatnak!

    Azon pilóták, akik neveztek, de nem indulnak a futamon, büntetésben részesülnek!


    2. A Bajnokság és a futamok lebonyolítása

    A bajnokság 9 versenyből áll, a futamok időtávja 90 perc, 120 perc, valamint 2*60 perc.
    A versenyek időpontját a versenynaptár tartalmazza. További részleteket (pl.: szerverbeállítások, érvényes büntetések, pontos körszám, stb.) a Hivatalos versenykiírás fog tartalmazni, melyet a Versenybíróság minden futam kezdete előtt legkésőbb 5 nappal közzé tesz a fórumon.

    A boxutcában a pitlimiter használata kötelező, a sebességkorlátozás betartását a program kezeli.

    2.1 Időmérő
    Az időmérő első 10 másodpercében tilos kihajtani a pályára. Az időmérőn TILOS bármilyen mértékben zavarni, feltartani a mögötted gyors körön érkezőket, ha te magad nem vagy gyors körön.

    2.3 Warm-Up
    Az időmérő és a futam között NINCS Warm-Up.

    2.4 Verseny
    A rajt ún. "standing start" (álló rajt), a futam a piros lámpák kialvásakor indul!
    A versenyek alatt az ESC használata után tilos visszatérni a pályára. A Box csak a boxutcába szabályosan behajtva vehető igénybe.

    2.5 Boxkiállások
    A versenyeken boxkiállás nem kötelező, de ajánlott.
    A boxutcában a pitlimiter használata kötelező, a sebességkorlátozás betartását a program kezeli.
    A boxkiállás nem köthető össze a Boxutca Áthajtásos Büntetés letöltésével.

    2.6 Verseny újraindítása, elhalasztása, törlése
    Amennyiben adott futam valamilyen oknál fogva nem rajtol el az időmérő edzés kezdete után 1.5 órával, ha a futamon elrajtoló mezőny több mint fele elveszti kapcsolatát a szerverrel a versenytáv 90%-nak teljesítése előtt, a versenyigazgatóság újraindítja, vagy későbbi időpontban rendezi meg vagy törli a versenyt. Ha a versenytáv 90%-nak teljesítése után a futamon elrajtoló mezőny több mint fele elveszti kapcsolatát a szerverrel, az utolsó teljesített körben érvényes sorrend a futam végeredménye.


    3. Használható autók

    A bajnokságban minden pilóta 1 autót használhat, ugyanakkor mindenki számára rendelkezésre áll egy "joker", amit beváltva lehetőség van másik autó választására, melyet azonban az összes hátralévő futam használni kell.

    GT2 kategória:
    • BMW M3 GT2
    • Corvette C7.R
    • Ferrari 458 GT2
    • Porsche 911 RSR 2017


    GT3 kategória:
    • BMW Z4 GT3
    • Ferrarti 488 GT3
    • Lamborghini Huracan GT3
    • McLaren 650 GT3
    • Mercedes-Benz AMG GT3
    • Nissan GTR GT3
    • Porsche 911 GT3 R 2016
    • AUDI R8 LMS 2016


    Azon versenyzőnek, aki a joker beváltása után az előzőleg használt, vagy egy 3. autóval is rajthoz áll, annak az először használt autójával szerzett összes bajnoki pontja törlésre kerül

    Csapatverseny van, 2 és 3 fős csapatok jelentkezhetnek! Csapaton belül a csapattagok kötelesek minden futamon azonos autóval részt venni a futamokon.

    3.1 Skinhasználat
    Lehetőség van saját skin-ek használatára, melyeket a Versenyigazgatóság felé, a megadott határidőig szükséges eljuttatni. Csakis a szervezőség által ellenőrzött és kiadott hivatalos skinpack lesz használható a futamokon.
    Egy adott bajnokság alatt összesen 3 alkalommal lesz lehetőség beküldeni egyedi festéseket, melyek a következők:

    1. beküldési határidő: a bajnokság 1. futama előtti péntek 20:00
    2. beküldési határidő: a bajnokság 4. futama előtti péntek 20:00
    3. beküldési határidő: a bajnokság 7. futama előtti péntek 20:00

    Ez azokra az esetekre is vonatkozik, ha valaki a bajnokság során kihasználja a „joker” (autó váltás) lehetőségét vagy a pilóta felállásban történik változás.
    A 3. beküldési határidő után további lehetőség NINCS egyedi skinek beküldésének elfogadtatására!

    Az így beérkezett skin-eket a Versenyigazgatóság egy csomagban letölthetővé teszi, és azt mindenkinek fel kell raknia. Más, egyedileg külön felrakott skin nem engedélyezett. További infók: AC GT - Skinhasználat

    4. Pontrendszer

    A Masters GT3 Bajnokság egyéni és csapat bajnoki címért folyik. Az egyéni bajnokságban 9 versenynapból csak a 7 legjobb eredmény számít a pontversenybe. A csapatok három fősek is lehetnek, minden futamon a két legeredményesebb pilóta eredménye számít bele a csapat-pontversenybe. Kötelező csapattagság nincs, azaz aki nincs csapatban, az is elindulhat a versenyeken és harcolhat az egyéni bajnoki címért!

    Futamok pontozása:
    1. hely: 120 pont
    2. hely: 110 pont
    3. hely: 105 pont
    4. hely: 100 pont
    5. hely: 95 pont
    6. hely: 90 pont
    7. hely: 86 pont
    8. hely: 82 pont
    9. hely: 78 pont
    10. hely: 74 pont
    11. hely: 70 pont
    12. hely: 67 pont
    13. hely: 64 pont
    14. hely: 61 pont
    15. hely: 58 pont
    16. hely: 55 pont
    17. hely: 52 pont
    18. hely: 50 pont
    19. hely: 48 pont
    20. hely: 46 pont
    21. hely: 44 pont
    22. hely: 42 pont
    23. hely: 40 pont
    24. hely: 38 pont
    25. hely: 36 pont
    26. hely: 35 pont
    27. hely: 34 pont
    28. hely: 33 pont
    29. hely: 32 pont
    30. hely: 31 pont
    31. hely: 30 pont
    32. hely: 29 pont
    33. hely: 28 pont
    34. hely: 27 pont
    35. hely: 26 pont
    36. hely: 25 pont
    37. hely: 24 pont
    38. hely: 23 pont
    39. hely: 22 pont
    40. hely: 21 pont
    41. hely: 20 pont
    42. hely: 19 pont
    43. hely: 18 pont
    44. hely: 17 pont
    45. hely: 16 pont
    46. hely: 15 pont
    47. hely: 14 pont
    48. hely: 13 pont
    49. hely: 12 pont
    50. hely: 11 pont
    51. hely: 10 pont
    52. hely: 9 pont
    53. hely: 8 pont
    54. hely: 7 pont
    55. hely: 6 pont
    56. hely: 5 pont
    57. hely: 4 pont
    58. hely: 3 pont
    59. hely: 2 pont
    60. hely: 1 pont

    A 90 perces futamok esetén az értékelés a fenti ponttáblázat 100%-a, 120 perces futamnál 150%-a, 2*60 perces versenynél futamonként 50%-a.
    A verseny végén azok a pilóták értékelhetők, akik a versenytáv minimum 90%-át teljesítették.

    Adott bajnoki futamon a B-futam sorrendje az A-futam utolsó értékelhető –a versenytáv 90%-át teljesítő- pilótája utáni sorrendet határozza meg a végső helyezések és így a megszerzett pontok tekintetében. (Tehát ha pl. 18 pilóta ér el értékelhető eredményt az A-futamon, akkor a B-futam első helyezettje a 19. helyért járó pontokat kapja meg).

    Adott futam hivatalos végeredménye legkésőbb a futam utáni 7. nap éjfélig kerül kihirdetésre.


    5. Versenyzői magatartás a versenyeken


    • Légy tekintettel arra, hogy az interneten vagy és bizonyos szituációkat az ellenfeleid másképp látnak mint te. NE CSINÁLJ KISZÁMÍTHATATLAN MANŐVEREKET, GONDOLKODJ MIELŐTT CSELEKSZEL!
    • Használd az agyadat, a füledet és a tükreidet.
    • A lag része az internetes versenyeknek, számolj vele.
    • Előzések: Ne légy türelmetlen! Ha a saját autód épségét veszélyezteted az a te bajod. Amennyiben másokat is veszélyeztetsz akkor már büntetésre is számíthatsz. A felelősség 99%-a mindig az előzni kívánó versenyző kezében van. Ha féktávon kívánsz előzni, használj az előtted haladótól eltérő ívet! Ha elfékezed magad és kilököd a pályáról Téged terhel a felelősség.
    • Ha úgy érzed vagy olyan gyors, mint a mögötted lévő, nyugodtan küzdj meg vele, természetesen szabályosan. Amit szigorúan tilos: idióta vonalvezetést használni, cikázni a másik előtt, blokkolni, "bezárni az ajtót", leszorítani az útról. A kanyar előtt el kell döntened melyik ívet választod, a belsőt vagy a külsőt és utána ott is kell, hogy maradj. Féktávon veszélyes irányváltoztatás szigorúan tilos! Ezen szabályok figyelmen kívül hagyása baleset esetén szigorított büntetést von maga után. Ha a másik ügyesebb és később fékez, sőt mi több hamarabb éri el a kanyar bejáratát akkor fogadd el hogy vesztettél. A következő kanyarban neked lesz lehetőséged előzésre.
    • Lekörözések: a lekörözendő versenyző igyekezzen minél hamarabb lenyelni a békát, azaz elengedni a mögötte jövőt, hiszen ha egy kör hátrányban van már nincs értelme versenyezni az őt lekörözővel, sőt ez büntetést von maga után! A kék zászló lengetésekor a lekörözött igyekezzen ésszerűen csökkenteni versenytempóját (lehetőleg fékezés nélkül), megtartva kanyarodási / haladási vonalait, így a hátulról érkező gyorsan eldöntheti, hogy honnan és mikor akarja/tudja megelőzni. A legtöbb probléma ilyen esetben az elöl haladó váratlan reakcióiból származik. Ha a lekörözendő pilóta lemegy az ideális ívről, és úgy engedi el az érkező leköröző pilótatársat, akkor ezt hirtelen manőver és fékezés nélkül a lehető legbiztonságosabban kell megtennie!
    • Pálya levágás: a pálya használható határait a Masters Rank App határozza meg (magyarázat). Szabadon óvható, ha valaki szabálytalanságot észlel a verseny, vagy a kvalifikáció során. Vágással szerzett jogtalan előnyt kötelező a lehető legrövidebb időn és úton belül visszaadni. Ha valaki nem így jár el, illetve ha valaki egy futamon 3x is levágja a pályát és ez bármilyen módon a VB tudomására jut, akkor büntetést von maga után!
    • Boxból történő kihajtáskor edzés felvezető-körében, kerékcsere után, valamint kicsúszás utáni visszajövetelnél a pályára mindenki fokozottan használja a visszapillantó tükreit a gyors körön levő pilóták elengedése és a balesethelyzetek elkerülése érdekében. Különösen fontos a boxkijárat lámpajelzéseinek figyelembe vétele, amely villogó kék színnel jelzi, ha autó közeledik a versenyíven, piros jelzéskor pedig tilos kihajtani a boxutcából! A játékban lévő trackmap (pályatérkép) eszköz mindenki segítségére lehet a pályára való biztonságos visszatérésben. Kihajtáskor a boxutca kijáratát jelző meghosszabbított fehér/sárga vonal érintése, keresztezése tilos!
    • Kicsúszás után TILOS keresztben visszajönni a pályára, mindenki először álljon be az aszfaltcsíkkal párhuzamosan, majd innen a tükreit figyelve, óvatosan gyorsítva - a pálya mellett, ha szükséges - maximális biztonsággal térjen vissza! Ezen szabályok áthágása vagy másik pilóta veszélyeztetése büntetéssel jár az eset súlyosságától függően!
    • Ha valakinek megsérül az autója, olyan módon hogy így az autó már nem uralható akkor köteles rögtön elhagyni a pályát és kiállni a boxba, ha az autó nem javítható és nem tudja folytatni a versenyt, be kell fejeznie a futamot! Ha valaki sérült autóval még megpróbál eljutni a boxig vagy észleli, hogy esetleg nem lesz elég az üzemanyag, és lassabb tempóban tud csak eljutni a boxig vagy befejezni a versenyt, az rendkívül körültekintően autózzon. Ha kifejezetten lassan megy valaki, akkor a versenyvonaltól a lehető legtávolabb haladva, folyamatosan a hátulról jövő forgalmat figyelve vezessen, mert ha nagy a sebességkülönbség, szinte biztos, hogy balesettel végződik egy rossz manőver. Ilyen esetben mindig a sérült/lassabb autóval "vánszorgót" terheli a felelősség!
    • Időmérő edzésen ha valaki elrontja a gyors körét – akár úgy hogy picit hibázik, de már tudja, hogy addigi leggyorsabb idejét nem fogja tudni megdönteni - akkor köteles a mögötte érkező autók zökkenőmentes elhaladását biztosítani, aki ezt nem teszi meg, illetve feleslegesen feltart vagy szükségtelenül előzni próbál büntetést kap! Aki még nem gyakorolta be kellőképpen az adott pályát, az ezt a szabadedzésen tegye meg, az időmérő edzésre mindenki felkészülten érkezzen, hogy ne kelljen a többieknek mozgó akadályokat kerülgetni folyamatosan a pályán! Időmérőn a pilóta a legjobb körét ha vágással teljesíti, és ez a versenybíróság tudomására jut, akkor az büntetést von maga után!
    • Rossz connection, lag: Amennyiben valaki lagol, vagyis nem stabil az internet kapcsolata és így az autója "ugrál", ami által igen komoly balesetveszélyt jelent pilótatársai számára, a szervert el kell hagynia! Ilyen esetben a Versenybíróság utasítja a lagoló pilótát a szerver elhagyására. Ebben az esetben az időmérő kezdete után a lagoló pilóta adott futamra már nem térhet vissza! A lagoló pilóta köteles a következő futamán, ahol részt vesz az időmérő kezdete előtt 30 perccel a szabadedzésen megjelenni, hogy a fórumon történt egyeztetés után versenybíróság valamely tagja a helyszínen ellenőrizhesse kapcsolatát. Ennek hiányában az időmérőn nem vehet részt.
    • CHAT: mivel a chat az autóban egyéni beállítások alapján látható vagy sem, az időmérő edzésen és a verseny alatt a chat nem tiltott, de lehetőleg minimális legyen. Minden versenyzőnek ajánlott időnként ellenőrizni a chatet, hogy értesüljön a versenyigazgatóság üzeneteiről, illetve a versenyzők által jelzett lag problémákról.
    • Szavazások: A szerveren bármilyen típusú szavazást csak a versenyigazgatóság és a versenybíróság jelen levő tagjai kezdeményezhetek, ha bármely más pilóta szavazást kezdeményez automatikusan diszkvalifikálja magát a futamból!
    • A program automatikusan büntet bizonyos szabálytalanságokat (rajtnál való kiugrás, pályalevágás, sebességtúllépés a boxutcában, forgalommal szemben haladás, Stop & Go le nem töltése, stb), melyeket Stop & Go-val, vagy a futamból való kizárássalhonorál. Ezen a játék által kirótt büntetéseket a VB csak is kizárólag abban az esetben bírálja felül, ha bizonyíthatóan egy BUG következménye. Ez vonatkozik a futam leintése után kiosztott büntetésekre is, a kockás zászló után is elfogadható módon kell haladni a pályán.


    Az imént leírt szabályok általános érvényűek, ezért természetesen nem terjedhetnek ki az összes lehetséges szituációra. A végső döntéseket minden esetbe a versenybíróság hozza meg az adott eset körültekintő mérlegelése után. A fentiekben nem részletezett, de a Fair Play és a szabályok szellemétől eltérő versenyzői magatartás az eset súlyosságától függően szintén büntetéssel sújtható.


    6. Büntetések

    A büntetéseket a Versenybíróság határozza meg az elmentett szerver replay alapján.
    A versenybíróság a futamon történt incidenseket nem nézi át automatikusan, alapvetően csak a versenyzők által megóvott, az óvás topikban szabályosan bejelentett eseteket vizsgálja meg, és hoz döntést az adott szituációban. Kirívó szabálytalanság esetén azonban óvás nélkül is vizsgálhat! Bejelentést bármely a futamon részt vett versenyző tehet a futam utáni 3. nap éjfélig a fórumon az eset pontos idejének (replay alapján) és résztvevőinek megnevezésével. Versenybírósági tagot érintő incidens esetén az adott versenybíró nem vehet részt esetének elbírálásában.

    A lehetséges büntetések a következők:


    • Versenybaleset - nincs büntetés
    • Figyelmeztetés - A szezon folyamán a versenybíróság bizonyos esetekben figyelmeztetéseket szab ki a versenyzőkre. Amennyiben az egész szezon folyamán bármikor összegyűjtöttél 4 figyelmeztetést, büntetésed Boxutca áthajtás a következő futamon.
    • Utolsó rajthely a következő versenyen - a következő versenyen, vagy a következő verseny első futamán letöltendő, amelyen a versenyző megjelenik. A versenyző az időmérő edzésen nem vehet részt, érvényes köridővel nem rendelkezhet. Amennyiben a büntetésben levő versenyző mégis mégis kihajt a pályára, a büntetése letöltöttnek tekintett, de a futamról automatikusan diszkvalifikálja magát
    • Boxutca áthajtásos büntetés - a következő futamon letöltendő, amelyen a versenyző megjelenik. Letöltése az adott futam 2. és 4. köre között kötelező. A letöltés pontos szerver szerinti idejét futam után az AC Bajnokság - BUÁ letöltése topikban jelezni szükséges a futam utáni 3. nap éjfélig, aki ezt elmulasztja, 1 figyelmeztetésben részesül. Azon versenyzőnek, aki 1 futamon 2 db Utolsó rajthelyes büntetést gyűjt össze, büntetését 1 db Boxutca áthajtásra váltjuk át. A boxkiállással összekötött boxutca áthajtás nem tekinthető letöltött büntetésnek.
    • Diszkvalifikálás adott futamról
    • Boxutca áthajtásos büntetés le nem töltéséért a meglévő büntetés mellé további két figyelmeztetés
    • Egy vagy több futamra szóló eltiltás
    • Kizárás a bajnokságból
    • A bajnokság végén a le nem töltött Boxutca áthajtásos büntetéseket a VB büntetőpontokra váltja, melyet a versenyző szezon során szerzett összesített pontjaiból levon. 1 db Boxutca áthajtásos büntetés = 36 büntetőpont.


    Az iménti büntetési tételek a körültekintőn és fair módon versenyző pilótákra vonatkoznak, viszont azon résztvevők, akik sorozatosan követnek el súlyosabb szabálytalanságokat és ezáltal rendszeresen okoznak baleseteket, ők fokozatosan egyre súlyosbodó halmozott büntetésekre számíthatnak. Egy bajnokságon belül a második okozott kilökés/megforgatás után az adott versenyző a fokozott figyelmünkben részesül, a harmadik komoly incidens után feketelistára kerül.

    A versenybíróság kérheti az érintett versenyzőket, hogy nyilatkozzanak, szerintük mi történt az adott versenyhelyzetben. A versenybíróság saját hatáskörében meghozza döntését, és a fórumon a verseny utáni 10. nap éjfélig kihirdeti az adott versenyre vonatkozó büntetéseket. Amennyiben a büntetések nem kerülnek kihirdetése határidőig, ez esetben a büntetések letöltési határideje egy futammal eltolódik. Fellebbezésnek helye nincs, a VB döntése végleges és kötelező érvényű minden résztvevőre.

    Versenybíróság: Kiss Szabolcs, Széchy Szabolcs, Zelfel Tamás, Pfennig Kristóf, Fülöp Róbert
    Versenyigazgatóság: Kiss Szabolcs, Széchy Szabolcs, Zelfel Tamás, Lányi Tamás
    Utoljára módosította: latoo; Ma 08:23.

  2. #2
    Zrubecz László Szervertag 2019
    Csatlakozott
    2015. 07. 05.
    Város
    Budapest
    Életkor
    42
    Üzenetek
    882
    Azért azt érdemes megemlíteni, hogy a sárga zászló a gyakorlatban csak dísznek van.
    Ugye igazából ez azt jelentené, hogy lassítani KELL és előzni TILOS.

    Ilyen magatartást én még nem tapasztaltam éles versenyen, sőt...

  3. #3
    Zrubecz László Szervertag 2019
    Csatlakozott
    2015. 07. 05.
    Város
    Budapest
    Életkor
    42
    Üzenetek
    882
    Az új Rank App alapú vágásellenőrzés bővebb kifejtést igényelne.
    Köszi.

  4. #4
    Szűcs Tamás Szervertag 2018
    Csatlakozott
    2014. 06. 10.
    Város
    Ecser
    Életkor
    43
    Üzenetek
    453
    David Perel onboard a hétvégi silverstone-i GTOpen futamról:

    Kérném a tisztelt versenybíróságot fejtse ki a véleményét az előzésekről

  5. #5
    Barzo Laszlo Adminisztrátor
    Csatlakozott
    2006. 07. 18.
    Város
    Miskolc
    Életkor
    41
    Üzenetek
    3.739
    Idézet Eredetileg zrubi írta Hozzászólás megtekintése
    Azért azt érdemes megemlíteni, hogy a sárga zászló a gyakorlatban csak dísznek van.
    Ugye igazából ez azt jelentené, hogy lassítani KELL és előzni TILOS.

    Ilyen magatartást én még nem tapasztaltam éles versenyen, sőt...
    2005-ben kezdtem el szimulátorozni, ez akkor is így működött és azóta sem változott. De hátha valaki nem tudta.

  6. #6
    Barzo Laszlo Adminisztrátor
    Csatlakozott
    2006. 07. 18.
    Város
    Miskolc
    Életkor
    41
    Üzenetek
    3.739
    Idézet Eredetileg zrubi írta Hozzászólás megtekintése
    Az új Rank App alapú vágásellenőrzés bővebb kifejtést igényelne.
    Köszi.
    A jövőben a prequal és a futam alatt is futnia kell a Rank App-nak. Gyakorlati szempontból ennyi a változás.

  7. #7
    Pfennig Kristóf Adminisztrátor Kettel logója
    Csatlakozott
    2011. 06. 21.
    Város
    Vancouver
    Üzenetek
    3.699
    Idézet Eredetileg zrubi írta Hozzászólás megtekintése
    Azért azt érdemes megemlíteni, hogy a sárga zászló a gyakorlatban csak dísznek van.
    Ugye igazából ez azt jelentené, hogy lassítani KELL és előzni TILOS.

    Ilyen magatartást én még nem tapasztaltam éles versenyen, sőt...
    Nem kötelező a lassítás. Viszont fokozottan kell figyelni az adott szakaszon, és olyan tempóban kell haladnod, hogy vész, váratlan esemény esetén biztonságosan meg tudj állni, kikerülni az akadályokat.


    Idézet Eredetileg izitom írta Hozzászólás megtekintése
    David Perel onboard a hétvégi silverstone-i GTOpen futamról:
    Kérném a tisztelt versenybíróságot fejtse ki a véleményét az előzésekről
    Kemény. Az elején a sárgazászlós eset talán ér büntit az előzések miatt, bár ügyesen oldotta meg, jobb mintha beleállt volna a fékbe. Elejefele a T4-es bmw-s eset bővebb vizsgálást megérne, határeset. A maradék előzés kemény, de ahogy láttam mások is szépen ütik, tolják egymást, szóval a teljes képbe lehet hogy beleférnek.
    Utoljára módosította: neilszab; 2018. 09. 04. 21:37.

  8. #8
    Barzo Laszlo Adminisztrátor
    Csatlakozott
    2006. 07. 18.
    Város
    Miskolc
    Életkor
    41
    Üzenetek
    3.739
    Idézet Eredetileg Kettel írta Hozzászólás megtekintése
    Nem kötelező a lassítás. Viszont fokozottan kell figyelni az adott szakaszon, és olyan tempóban kell haladnod, hogy vész, váratlan esemény esetén biztonságosan meg tudj állni, kikerülni az akadályokat.
    Ez így van csak szerintem azért nincs értelme a valósághoz hasonlítani, mert ott emberek döntenek, itt meg a software. Ami nem egy esetben finoman szólva is meg kérdőjelezhető. Szóval szerintem az igazság amit Laci is írt, csak dísznek van. Single playerben hangulati elem, multiban gyakorlati haszna nincs.
    Utoljára módosította: neilszab; 2018. 09. 04. 21:38.

  9. #9
    Zrubecz László Szervertag 2019
    Csatlakozott
    2015. 07. 05.
    Város
    Budapest
    Életkor
    42
    Üzenetek
    882
    Idézet Eredetileg barzo laszlo írta Hozzászólás megtekintése
    A jövőben a prequal és a futam alatt is futnia kell a Rank App-nak. Gyakorlati szempontból ennyi a változás.
    "Pálya levágás: a pálya használható határait a Masters Rank App határozza meg. Szabadon óvható, ha valaki szabálytalanságot észlel a verseny, vagy a kvalifikáció során. Vágással szerzett jogtalan előnyt kötelező a lehető legrövidebb időn és úton belül visszaadni. Ha valaki nem így jár el, illetve ha valaki egy futamon 3x is levágja a pályát és ez bármilyen módon a VB tudomására jut, akkor büntetést von maga után! "

    Hát akkor csak számomra nem világos hogy:
    • A pálya határa innentől tényleg NEM a fehér vonal jelöli?
    • Ugyan úgy csak óvni lehet UTÓLAG a vágásokat mint eddig??
      • Honnan tudjam hogy vágott-e valaki ha a pálya határa nincs is láthatóan megjelölve?

    • Honnan tudjam hogy én vágtam-e? és hányszor?

    Tudom az app kiírja, zanzásítva, pöttöm betűkkel. -> Ezt én verseny közben nem tudom figyelni.
    Meg néha fullba tolja a pirosat - az akkor megint csak díszítőelem? vagy jelent is valamit?
    "Lassíts!" feliratot is kiír néha - tényleg lassítani kell?? mennyire? mennyi ideig? És ha lassítok akkor nem lesz bünti?? - vagy csak dísznek van ez is?

    • mi van ha valakinek nincs fent/nem működik az app?

  10. #10
    Lányi Tamás Adminisztrátor
    Csatlakozott
    2013. 11. 07.
    Életkor
    38
    Üzenetek
    1.927
    Idézet Eredetileg zrubi írta Hozzászólás megtekintése
    "Pálya levágás: a pálya használható határait a Masters Rank App határozza meg. Szabadon óvható, ha valaki szabálytalanságot észlel a verseny, vagy a kvalifikáció során. Vágással szerzett jogtalan előnyt kötelező a lehető legrövidebb időn és úton belül visszaadni. Ha valaki nem így jár el, illetve ha valaki egy futamon 3x is levágja a pályát és ez bármilyen módon a VB tudomására jut, akkor büntetést von maga után! "

    Hát akkor csak számomra nem világos hogy:
    • A pálya határa innentől tényleg NEM a fehér vonal jelöli?
    • Ugyan úgy csak óvni lehet UTÓLAG a vágásokat mint eddig??
      • Honnan tudjam hogy vágott-e valaki ha a pálya határa nincs is láthatóan megjelölve?

    • Honnan tudjam hogy én vágtam-e? és hányszor?

    Tudom az app kiírja, zanzásítva, pöttöm betűkkel. -> Ezt én verseny közben nem tudom figyelni.
    Meg néha fullba tolja a pirosat - az akkor megint csak díszítőelem? vagy jelent is valamit?
    "Lassíts!" feliratot is kiír néha - tényleg lassítani kell?? mennyire? mennyi ideig? És ha lassítok akkor nem lesz bünti?? - vagy csak dísznek van ez is?

    • mi van ha valakinek nincs fent/nem működik az app?
    A rank app vágásellenőrzéséről még lesz egy részletesebb írás, de ma ennyire futotta az időmből.
    A pályakészítők általi határokat jelzi a rank app, ez közelebb áll a valós közlekedeshez, mindenkinek ugyanaz, es egzakt mérhető. Jól érted, innentől nem fehér vonal szabály van.
    Ha valaki gyanús neked, óvhatod, de erre nem nagyon lesz szükség, ugyanis logból a VB latni fogja, ki hogy közlekedik, csak nem akartuk elvenni ezt lehetőséget az önkéntes rendőröktől
    Hamarosan kaptok részletes leírást az új vágáskezelésről, de az nem a szabályzat része.

  11. #11
    Piski Tamás Szervertag 2019
    Csatlakozott
    2004. 08. 11.
    Város
    Bécs - Vienna
    Életkor
    33
    Üzenetek
    2.618
    Teljesen valid kerdesek!

    +1

    Ha 3 vagas buntetest er, akkor nekem elbol irjatok be 10 buntetest egy 90 perces futamra. En nagyon szabalykovetonek szamitottam az elozo szezonban es meg igy is boven 20-30 korul voltam.

    A rank app pedig nekem akkor is beirt vagast, amikor lecsusztam,arra nem nagyon lehet alapozni.

  12. #12
    Barzo Laszlo Adminisztrátor
    Csatlakozott
    2006. 07. 18.
    Város
    Miskolc
    Életkor
    41
    Üzenetek
    3.739
    Idézet Eredetileg zrubi írta Hozzászólás megtekintése
    "Pálya levágás: a pálya használható határait a Masters Rank App határozza meg. Szabadon óvható, ha valaki szabálytalanságot észlel a verseny, vagy a kvalifikáció során. Vágással szerzett jogtalan előnyt kötelező a lehető legrövidebb időn és úton belül visszaadni. Ha valaki nem így jár el, illetve ha valaki egy futamon 3x is levágja a pályát és ez bármilyen módon a VB tudomására jut, akkor büntetést von maga után! "

    Hát akkor csak számomra nem világos hogy:
    1. A pálya határa innentől tényleg NEM a fehér vonal jelöli?
    2. Ugyan úgy csak óvni lehet UTÓLAG a vágásokat mint eddig??
      1. Honnan tudjam hogy vágott-e valaki ha a pálya határa nincs is láthatóan megjelölve?

    3. Honnan tudjam hogy én vágtam-e? és hányszor?
    4. Tudom az app kiírja, zanzásítva, pöttöm betűkkel. -> Ezt én verseny közben nem tudom figyelni.
    5. Meg néha fullba tolja a pirosat - az akkor megint csak díszítőelem? vagy jelent is valamit?
    6. "Lassíts!" feliratot is kiír néha - tényleg lassítani kell?? mennyire? mennyi ideig? És ha lassítok akkor nem lesz bünti?? - vagy csak dísznek van ez is?
    7. mi van ha valakinek nincs fent/nem működik az app?
    1. Fehér vonal a jövőben nem él, az elhagyása nem jár semmilyen következménnyel, ha a pálya engedi. (Rank app nem jelez)
    2. Továbbra is óvható a vágás, de ezentúl óvás nélkül is látja a VB-hogy ki hányszor vágott.
      1. Centire pontosan megnézheted a pálya határait, a Rank App kb ilyen pontossággal jelezi.

    3. Kijelzi a Rank app.
    4. Nem kell figyelni, elég ha a célegyenesben megnézed.
    5. A "full piros" azt jelenti hogy elhagytad a pályát.
    6. A lassíts felirat azt jelenti hogy levágtad a pályát és evvel előnyt szereztél. (amíg el nem veszi a feliratot)
    7. Akkor a körei nem rögzülnek a prequal-ban. Versenyen az eredmény feldolgozó nem tudja feldolgozni. (diszkvalifikálja magát a futamról)


    Ha kihagytam valamit, vagy van még kérdőjel, akkor szívesen válaszolok, jöhet bármilyen kérdés.
    Utoljára módosította: barzo laszlo; 2018. 09. 03. 19:29.

  13. #13
    Barzo Laszlo Adminisztrátor
    Csatlakozott
    2006. 07. 18.
    Város
    Miskolc
    Életkor
    41
    Üzenetek
    3.739
    Még annyi hogy én technikai kérdésekre válaszolok. A szabályokban és szervezési kérdésekben a VB az illetékes.
    Utoljára módosította: barzo laszlo; 2018. 09. 03. 19:40.

  14. #14
    Tömöl Tomi Szervertag 2018 TT Echo logója
    Csatlakozott
    2007. 01. 05.
    Üzenetek
    1.465
    Nekem nem egészen világos, hogy melyik büntetés pontosan mennyit ér. 4 figyelmeztetés ér egy BUÁ-t, de hány figyelmeztetés ér pl. egy utolsó rajthelyet? Kifejtenétek ezt egy kicsit pls?

  15. #15
    Kiss Szabolcs Adminisztrátor
    Csatlakozott
    2007. 04. 22.
    Város
    Bp <-> Zalaegerszeg
    Életkor
    32
    Üzenetek
    20.702
    Idézet Eredetileg TT Echo írta Hozzászólás megtekintése
    Nekem nem egészen világos, hogy melyik büntetés pontosan mennyit ér. 4 figyelmeztetés ér egy BUÁ-t, de hány figyelmeztetés ér pl. egy utolsó rajthelyet? Kifejtenétek ezt egy kicsit pls?
    Nincs meghatározva, az URH csak egy lehetséges büntetési tétel, amit rendhagyó esetben a VB kiszabhat saját belátása szerint, de nem része a standard büntetési eljárásnak. Ugyan így a DQ és az eltiltás is, ezek is csak rendhagyó estben kerülnek alkalmazásra, ezért nincs rá konkrét módszertan.

    Idézet Eredetileg zrubi írta Hozzászólás megtekintése
    Azért azt érdemes megemlíteni, hogy a sárga zászló a gyakorlatban csak dísznek van.
    Ugye igazából ez azt jelentené, hogy lassítani KELL és előzni TILOS.

    Ilyen magatartást én még nem tapasztaltam éles versenyen, sőt...
    A sárga zászlót a program kezeli és ilyen formán a program által érvénybe léptetett szankciók is vonatkoznak rá, ami jelenleg semmi, inkább csak információ/fiygelmeztetés a veszélyre. A saját döntésed, hogyan reagálsz egy sárga zászlós esetre (ez előzést nem tiltja a szabályzatunk és a lassítást sem írja elő), viszont felelősségre vonható vagy a nem megfelelő reakcióidért, ha ezzel további balesetet/kárt okozol, vagy a szabályzat más pontjait sérted.
    Utoljára módosította: neilszab; 2018. 09. 04. 14:23.

  16. #16
    Lányi Tamás Adminisztrátor
    Csatlakozott
    2013. 11. 07.
    Életkor
    38
    Üzenetek
    1.927
    Változások a korábbi szabályzathoz képest kiemelve:

    • 4 figyelmeztetés ér 1 BUÁ-t
    • a BUÁ letöltésére a 2-4 kör között van lehetőség
    • a BUÁ bejelentésének elmulasztása/nem megfelelő formátumú bejelentés esetén 1 figyelmeztetés jár
    • vágások tekintetében nem a fehér vonal szabály, hanem a Masters Rank App a meghatározó (magyarázat)
    • a Rank App vágáskezelése a prekvalifikáció alatt is működik, így vágott kör nem kerül rögzítésre
    • GT2 és GT3 kategóriás autókkal lehet indulni, a bajnokságban külön-külön és összesítve is lesz pontverseny
    • változó futamtávok (90, 120, 2*60 perc)

  17. #17
    Kiss Szabolcs Adminisztrátor
    Csatlakozott
    2007. 04. 22.
    Város
    Bp <-> Zalaegerszeg
    Életkor
    32
    Üzenetek
    20.702
    Idézet Eredetileg Tamas Piski írta Hozzászólás megtekintése
    Ha 3 vagas buntetest er, akkor nekem elbol irjatok be 10 buntetest egy 90 perces futamra. En nagyon szabalykovetonek szamitottam az elozo szezonban es meg igy is boven 20-30 korul voltam.

    A rank app pedig nekem akkor is beirt vagast, amikor lecsusztam,arra nem nagyon lehet alapozni.
    Majd mindenki szépen hozzászokik és innentől kevesebbet kockáztat majd. Anno a GTR2, a RACE07 és GT Legends összesen 2 vágást engedélyezett az egész futamon, utána minden vágás után automatikus Stop & Go. És azt se nagyon nézte, hogy hibáztál, vagy lecsúsztál-e vagy sem... ezért szépen mindenki beosztotta egész futamra a 2 vágását, az elején mindenki bátrabban ment, aztán amikor összegyűlt a kettő, utána már nem érte meg feszegetni a határokat.

    És mégis versenyeztünk velük hosszú-hosszú éveken keresztül!
    Utoljára módosította: neilszab; 2018. 09. 04. 22:27.

  18. #18
    Szabó Szilárd Szervertag 2018 Sziszka logója
    Csatlakozott
    2007. 10. 24.
    Város
    Budapest
    Életkor
    41
    Üzenetek
    5.274
    Idézet Eredetileg barzo laszlo írta Hozzászólás megtekintése
    A jövőben a prequal és a futam alatt is futnia kell a Rank App-nak. Gyakorlati szempontból ennyi a változás.
    meg lehetne akkor oldani, hogy ne mondogassa körönként hogy nem vagyok admin? tudom anélkül is...
    A tó lecsapolásáról nem a békák véleményét kell kérni!

  19. #19
    Barzo Laszlo Adminisztrátor
    Csatlakozott
    2006. 07. 18.
    Város
    Miskolc
    Életkor
    41
    Üzenetek
    3.739
    Idézet Eredetileg Sziszka írta Hozzászólás megtekintése
    meg lehetne akkor oldani, hogy ne mondogassa körönként hogy nem vagyok admin? tudom anélkül is...
    Jelenleg nem tudom megoldani, de később még lehet sikerül.

Téma információ

Felhasználók akik böngészik a témát

Jelenleg 1 felhasználó böngészi ezt a témát. (0 tag és 1 vendég)

Közösségi könyvjelzők

Közösségi könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Mellékleteket nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •